Ilan Shor: În scurt timp acţionarii se vor adresa în instanţele internaţionale pentru a-şi face dreptate

Omul de afaceri, Ilan Shor, a menţionat joi în cadrul briefing-ului de presă că atunci când a preluat conducerea Consiliului BEM, creditele neperformante oferite de bancă la acea vreme constituiau cifra de 47%, iar printr-u plan de redresare a stării instituţiei financiare s-a reuşit reducere acestora la 20%. Acest lucru s-a întâmplat în numai 7 luni, transmite News-Moldova.

În momentul preluării conducerii BEM, ne-am pus scopul să reanimăm banca, ce avea 47% de credite neperformante din pachetul întreg de credite. Aici voi sublinia faptul că la momentul întreruperii mandatului meu, pe 28 noiembrie 2014, acest procent a scăzut până la 20%. Cei care au cunoştinţe elementare despre domeniu financiar ştiu cât de importante sunt aceste rezultate pentru bancă”, a menţionat Shor.

Omul de afaceri a mai subliniat şi faptul că „un punct important în strategia noastră de dezvoltare a BEM a fost modernizarea băncii. Am preluat o instituţie financiară învechită din toate punctele de vedere. Înapoiata chiar şi în comparaţie cu băncile locale, nemaivorbind despre cele din ţările dezvoltate”.

Ilan Shor a caracterizat sarea băncii la momentul când a preluat conducerea consiliului acestuia în felul următor: „un sistem operaţional vechi, echipament IT din trecut, bancomate uzate, dar şi acelea extrem de puţine la număr. Când băncile din ţară emiteau deja de câţiva ani carduri cu chip, BEM încă le mai avea pe cele cu benzi magnetice. Asta chiar dacă BEM este cea mai mare instituţie financiară din ţară ca număr de clienţi, mărime a reţelei şi număr de angajaţi – peste 2100 de oameni”.

Referindu-se la angajaţii BEM, Shor a menţionat că oamenii sunt cel mai important activ al oricărei companii. „Iată de ce, atunci când am ajuns la conducerea BEM, chiar dacă situaţia băncii a fost complicată, noi am reuşit să păstrăm toţi angajaţii şi chiar să creăm noi locuri de muncă. Ba, mai mult, am depus efort ca să îmbunătăţim remunerarea muncii fiecăruia dintre angajaţi”,a spus omul de afaceri.

Cât priveşte acţiunile de modernitzare la BEM, Shor a menţionat că deja în decembrie 2014 urma să fie reînnoit echipamentul IT şi sistemele operaţionale în proporţie de circa 50 la sută. „Au fost contractate calculatoare noi şi altă tehnică necesară, bancomatele noi chiar au fost aduse în ţară, iar acum se prăfuiesc în depozite. Nu am reuşit să le instalăm, pentru că totul s-a terminat în ziua de 28 noiembrie 2014. Eliminarea conducerii şi introducerea administrării speciale a BNM au stopat toate procesele. Echipamentul contractat a fost întors, pentru că toate plăţile au fost îngheţate”, a declarat Ilan Shor.

Dar aceste evenimente, potrivit lui Shor, nu i-au determinat pe acţionarii noi ai BEM să renunţe.  „Mulţi se întrebau, ce fac acţionarii lipsiţi prin decizia instanţei de judecată de pachetul lor legal de acţiuni? Pot să vă spun. Ei nu au de gând să lase aşa lucrurile. În tot acest timp s-a făcut o analiză detaliată a situaţiei, sub toate aspectele, mai cu seamă referitoare la aspectul juridic, iar în scurt timp acţionarii se vor adresa în instanţele internaţionale pentru a-şi face dreptate şi a restabili drepturile la proprietate”, a spus Ilan Shor.

Imaginea video de pe Privesc.eu a briefing-ului susţinut de Ilan Shor

In this article


Join the Conversation

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.