Unii oameni invață in timp să fie antreprenori, alții insă se nasc avand spriritul antreprenorial in sange. Așa este și Igor Golban din Carahasani, Ștefan-Vodă.
Încă de pe vremea când era elev, în lunile de toamnă, hoinărea prin livada de nuci din localitate și aduna saci de fructe, pe care ulterior le vindea și își făcea un ban de buzunar.
Peste câțiva ani, student fiind, a ajuns la practică în Franța și a văzut acolo o plantație-model de nuci bine întreținută. Atunci ii venise idea să își încerce norocul în acest domeniu, acasă, în Moldova. În scurt timp, din bani adunați cu greu din salariul de student, a procurat câteva terenuri agricole și așa, în 2005, a sădit primii puieți.
Igor Golban se numără și printre primii agricultori din regiune care au plantat migdale și cătină albă. Din cauza lipsei experienței, dar și a specialiștilor calificați spune că a făcut o mulțime de greșeli, dar a învățat lucruri din mers.
Vezi unde poți găsi bani și cunoștințe pentru a începe să exporți
I-a fost dificil, dar a rezistat. Intre timp, compania „Ygrick- Group” a devenit o afacere de familie.
Fiecare membru este instruit intr-un anumit domeniu și are grija de segmentul de care este responsabil. „Practic toate procesele sunt mecanizate, dispunem de tehnica şi utilajele necesare, ca intr-un timp foarte scurt să efectuăm toate lucrările agricole calitativ, la timp şi cu costuri minime”, spune antreprenorul.
Se mandrește cu faptul că Întreaga sa producție deține certificare BIO din partea unei companii germane.
Despre programul PAC II (Proiectul Ameliorarea Competitivității II) spune că a aflat participând la un seminar de informare pentru tinerii antreprenori. Având planuri mai mult orientate spre export, nu a ratat ocazia de a depune dosarul pentru finanțare și a primit răspuns pozitiv.
Prin intermediul Proiectului Ameliorarea Competitivității (PAC II) intreprinderea Ygrick-Group a beneficiat un grant ce a acoperit 50% din cheltuielile pentru consultanța ce i-ar spori competitivitatea la export a producției BIO. La fel, și-a imbunătățit produsele şi serviciile existente, au fost optimizate procesele interne și imaginea companiei. Dar, cea mai mare reușită o reprezintă lansarea propriei mărci comerciale – BIANTTI, implicit elaborarea logo-ului, a etichetelor și a ambalajului.
Datorită finanțării Proiectului Ameliorarea Competitivității II, compania a lansat 7 produse noi printre care: fulgi și făină de migdale; uleiuri presate la rece de migdale, nuci, dovleac; migdale caramelizate și migdale blanșate.
Beneficiază de Granturi de cofinanțare de la PAC II!
Ca urmare a acestor schimbări au fost create 3 locuri de muncă noi. Au fost identificați clienți și piețe noi de desfacere, intreprinderea stabilind relații de colaborare cu 2 parteneri din Romania. „Pregătim toate actele pentru export. Am finalizat recoltarea și în perioada următoare vom face primul export în Romania. Sperăm să ne promovăm bine pe această piață, care are un potențial enorm”, ne mărturisește Igor Golban.
Compania a intrat pe o linie de ascensiune continuă. Pentru anul viitor, proprietarii afacerii planifică să lanseze un magazin online prin intermediul căruia să mai formeze un canal de vanzare a produselor BIO. „Intenționăm să ne diferențiem de concurenți că produsele noastre să fie prezente în fiecare casă”, spune cu entuziasm omul de afaceri.