Istorie de succes în cadrul PAC II: BISER.MD

Nu orice afacere de succes este rezultatul unui vis din copilărie, dezvoltat și impachetat frumos. Poți să ai anumite pasiuni pe care să le dezvolți ani in șir, iar la un moment dat totul să se schimbe. Radical. Fără să găsești vreo explicație plauzibilă de ce universul a hotarat să se intample anume așa. Este și cazul Ianei Ursu, o tanără din Chișinău, care a păşit in lumea afacerilor acum şapte ani, lansand o afacere cu birotică şi papetărie.

Ulterior, dintr-o întâmplare, s-a împrietenit cu mărgelele, schemele pentru brodat și tot felul de produse complementare lor. În trei ani de la lansare, Iana a deschis în capitală trei magazine fizice și altul online (biser.md) pentru a fi mai aproape și de clienții din afara țării.



Dacă la inceput doar comercializa produse pentru brodat, pe parcurs, la cererea clienților a angajat și meșterițe care să le execute manual. O decizie dublu avantajoasă, atat pentru companie, cat și pentru cumpărători, spune antreprenoarea. De fapt, astfel este reanimată o meserie aflată pe cale de dispariție. Mai mult, obiectele făcute de mana tind să devină… la modă!

Dar ideea, care a avut răsunet in toată țara și, practic, a făcut-o renumită este transpunerea pozelor oferite de clienți pe broderii. Cu ajutorul unui soft computerizat, fotografia este transformată într-o schemă cu marcaje speciale, ulterior imprimată pe panză, dar şi pe hartie. Asta le permite meșterițelor să deslușească mai ușor nuanțele mărgelelor pe care trebuie să le folosească.

O altă etapă in dezvoltarea intreprinderii a fost deschiderea unui atelier propriu de confecționare a ramelor.

Iana spune că a ales cei mai iscusiți meșteri astfel incat să corespundă exigenței fiecărui client. Astăzi, afacerea ei se bucură de un mare succes.

Antreprenoarea planifică să deschidă un atelier şi in Romania. Deocamdată are înregistrată doar firmă acolo, așa că urmează o perioadă presărată cu dificultăți, deoarece pășește pe un drum necunoscut.

Are toate șansele să reușească, odată ce a depus dosarul pentru finanțate din partea Proiectului Ameliorarea Competitivității (PAC II) și cererea i-a fost aprobată. I-a fost aprobată cererea de grant în valoare de 200 de mii de lei, pe care însă nu se grăbește să-i arunce pe orice-ar fi. Pentru început, a investit în crearea unui brand nou. Așa că, pe lângă deja bine cunoscutul nume BISER.MD, a apărut și RICAMA. Diferența dintre ele este simplă: prima se ocupă de comercializarea produselor importate (mărgele, scheme), iar a doua – de fabricarea produselor proprii (rame, broderii personalizate, cadouri inspirate din arta broderiei).

Datorită sprijinului PAC Granturi, incasările firmei au crescut cu 30%, așa cum a crescut și echipa. La cei 10 angajați s-au mai alăturat incă doi.

Prin intermediul magazinului online, lansat cu finanțare din grantul PAC II, a primit peste 200 de comenzi din țări precum: Romania, Italia, Marea Britanie, Irlanda, Germania, Canada.

Chiar dacă spune că, la inceput, privea Proiectul Ameliorarea Competitivității cu scepticism, astăzi este bucuroasă și mandră de decizia luată. Că nu s-a lăsat pradă pesimismului și a cerut ajutor. S-au produs multe schimbări de atunci. Indeamnă toți tinerii proprietary de afaceri să analizeze condițiile PAC II, iar dacă sunt eligibili să nu mai tărăgăneze lucrurile, dar să-și spună povestea.





Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.