Istorie de succes în cadrul PAC II: Regina Naturii

388 0
producător de miere

E demonstrat lucru, succesul și norocul nu-i iubește pe cei leneși, nu-i agreează pe cei care caută în permanență scuze în loc de soluții. Iar o mare parte din tinerii din țară cam asta fac: se vaietă că în Moldova nu există posibilități de dezvoltare. Nu e și cazul lui Nicanor Negru din satul Costești, raionul Ialoveni.

De mai bine de trei ani a îmblânzit albinele, Regine ale Naturii, astfel îndulcește amatorii de miere din toată țara, dar și din câteva state europene.

A pornit mica afacere de la doar o sută de familii de albine, dar pe parcurs și-a extins prisaca, astfel că acum are peste șase sute. În tot acest proces complicat este susținut de oamenii apropiați.

Toți trăiesc într-o strânsă prietenie cu albinele. Dar nu sunt singurii care le oferă micilor viețuitoare confortul de care au nevoie, au angajat și specialiști în domeniu doar ca lucrurile să funcționeze cât mai bine.

Nicanor, cofondatorul brandului Regina Naturii, spune că ține foarte mult la reputația intreprinderii, de aceea pune preț pe calitatea produselor.

Din 2014, de când a fost fondată afacerea, Regina Naturii a reușit să crească armonios împreuna cu albinele din prisacă. Pe lângă produsul propriu, compania achiziționează miere și de la alți apicultori din țara. Dar pană să fie acceptata, mierea trece un examen de calitate, apoi este procesata și exportata sub brandul Regina Naturii.

Tânărul antreprenor a stabilit deja relații de comerț cu parteneri din Romania, Germania, Polonia și Italia.

Pentru că este ambițios, Nicanor nu se oprește la rezultatele obținute. Continuă să investească în dezvoltarea profesională, caută metode prin care să crească afacerea și să-și promoveze compania. Dar uneori dorința de dezvoltare nu e suficientă, mai sunt necesare și resurse financiare.

În acest sens, un adevărat partener al antreprenorilor din Moldova este Proiectul pentru Ameliorarea Competitivității II finanțat de Banca Mondială, care i-a oferit asistență financiară pentru îmbunatățirea managementului afacerii, a produselor și a proceselor de producere.

În opinia lui Nicanor, antreprenorii din Republica Moldova nu ar mai trebui să mai amâne aplicarea la PAC II, să nu ezite pentru că procedura este foarte simplă și transparentă.

Din banii pe care i-a primit de la PAC II, omul de afaceri a elaborat un brandbook ce conține texte și fotografii calitative, unde sunt prezentate într-o formă cât mai interesantă produsele Regina Naturii. Mai ales ca în present este unicul producător din țară care oferă miere la plic.

Antreprenorul s-a convins de puterea promovării corecte, de faptul că este vital pentru o companie să dețină produse calitative, dar și ambalaje competitive.

Nicanor le recomandă tuturor celor care doresc să-și dezvolte afacerea să trateze fiecare etapă cu seriozitate. Chiar dacă nu există reguli general valabile pentru atingerea succesului, rețeta lui constă în inovație, multă muncă, plus parteneri care i-au oferit sprijin la momentul potrivit, printre care se număra și Proiectul pentru Ameliorarea Competitivității II.

In this article


Join the Conversation

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.