Participă la conferinţa ”Republica Moldova – România. Investiţii, comerţ, finanţare”

Ziarul Financiar va organiza pe 12 iulie la Chişinău conferinţa „Republica Moldova – România. Investiţii, comerţ, finanţare”, prin care vrea să aducă la aceeaşi masă antreprenori, bancheri, economişti, manageri din România şi Republica Moldova pentru a găsi împreună cele mai bune idei pentru creşterea economică, dar şi dezvoltarea culturii antreprenoriale şi de business peste Prut.

Conferinţa organizată cu sprijinul Băncii Transilvania şi Victoriabank este prima iniţiativă de acest tip dedicată parteneriatelor de business dintre companiile din cele două ţări şi vine în contextul în care Republica Moldova devine tot mai atractivă pentru antreprenorii români.

Companii româneşti puternice precum Arabesque (bricolaj), Betty Ice ( îngheţată), Ion Moş (condimente), Preţuri pentru Tine (retail de îmbrăcăminte), Teraplast (tâmplărie PVC) sunt doar câteva exemple de businessuri româneşti care s-au extins în Republica Moldova. În plus, franciza lanţului de restaurante KFC din Republica Moldova este deţinută de aceiaşi antreprenori care contro­lează businessul din România, Nicolae Badea, Lucian Vlad şi Radu Dimofte.

De asemenea, conform celor mai recente date disponibile, franciza McDonald’s din Republica Moldova este deţinută de omul de afaceri român Ilie Năstase. Totodată, Ministerul Sănătăţii, acţionarul majoritar al Antibiotice Iaşi, principalul producător de medicamente generice din România, a decis ca societatea să îşi deschidă reprezentanţă în Republica Moldova. În domeniul bancar, Banca Transilvania, a doua cea mai mare bancă locală după active, a devenit în acest an acţionar al Victoriabank, prima bancă înfiinţată în Re­publica Moldova şi a treia în funcţie de active.

Ce urmează în domeniul antreprenoriatului românesc, cum facem ca Republica Moldova să îşi dezvolte mai mult cultura antreprenorială şi cultura de business, cum ajungem la o economie sănătoasă pe termen lung sunt doar câteva dintre întrebările la care ZF încearcă să răspundă în cadrul conferinţei de la Chişinău.

ZF a început o serie de articole despre indicatorii economici şi de business ai Republicii Moldova, cifre pe baza cărora se vor analiza în cadrul conferinţei şi perspectivele de dezvoltare ale ţării în următorii ani.

Imagine: zf.ro

Sursa: zf.ro



Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.