Sfaturi practice de utilizare în vacanţă a cardului bancar de la Victoriabank

Banca comercială Victoriabank are mereu grijă de clienţii săi. În scopul de a educa financiar şi a le asigura siguranța la utilizarea produselor bancare, Victoriabank a publicat pe pagina web mai multe sfaturi practice de utilizare a cardului bancar în vacanţă.

În legătură cu aceasta, Banca reamintește despre cele mai elementare reguli de precauție și securitate în utilizarea cardurilor bancare în călătorii.

  • Înainte de a merge într-o călătorie, verificați perioada de valabilitate a cardului și soldul disponibil, astfel încât să știți exact ce sumă de bani puteți folosi, iar în caz de necesitate alimentați din timp contul de card. Încercați utilizarea cardului pe teritoriul Republicii Moldova pentru a vă asigura că este funcționabil și aveți grijă să nu fie deteriorat;
  • Asigurați-vă că cunoașteți bine codul PIN și nici într-un caz, nu scrieți codul PIN pe cardul bancar;
  • Luați în călătorii un card „principal” și un alt card „de rezervă”, pe care sa-l puteți utiliza în caz de urgență;
  • Înregistrați în telefonul mobil numărul de contact al Serviciului Suport Clientelă a Băncii.

Banca acordă o atenție deosebită securității cardurilor bancare și siguranței mijloacelor bănești ce aparțin clienților săi. În acest scop se folosesc mai multe metode, inclusiv monitorizarea în timp real a operațiunilor suspecte, adică, operațiunile care nu sunt caracteristice pentru un comportament normal al clientului. Astfel, dacă tranzacția este suspectă, personalul băncii vă va contacta prin telefon sau e-mail pentru a obține confirmarea sau infirmarea efectuării operațiunii în cauză. Cardul dvs. poate fi temporar blocat de către personalul băncii, în cazul imposibilității contactării și existenței unui risc real de utilizare a acestuia de către infractori.

Prin urmare:

  • Informați Banca în prealabil despre modificarea numărului de telefon și actualizați toate informațiile de contact, fiți la legătură pe perioada călătoriei.
  • Dacă primiți un răspuns de refuz în timpul efectuării operațiunii cu cardul bancar, înseamnă că ar putea fi blocat. Sunați Serviciului Suport Clientelă a Băncii pentru determinarea cauzei exacte;
  • Înainte de călătorie, puteți informa Banca prin telefon la Serviciul Suport Clientelă a Băncii despre perioada de ședere în străinătate și țara de sejur. În acest caz, angajatul va analiza tranzacțiile suspecte, luând în considerație informația privind locul aflării dvs.;
  • Efectuați tranzacții folosind ATM-urile instalate în locuri sigure, cum ar fi oficii bancare, aeroporturi, centre comerciale importante, hoteluri, instituții de stat;
  • Nu utilizați cardurile bancare în puncte comerciale ce nu inspiră încredere, sau în magazine de la colț de stradă care pot să nu aibă un sistem atât de sigur de plăți bancare;
  • La efectuarea operațiunii cu introducerea PIN – codului acoperiți întotdeauna tastatura cu mâna liberă (portofelul);
  • Abordați-vă cardul bancar ca portofelul personal și nu lăsați cardul din vedere (inclusiv la plata conturilor într-o cafenea/restaurant) , solicitați efectuarea tranzacțiilor cu cardul bancar numai în prezența Dvs.

Sfaturi adiționale:

  • Activați serviciului DA! SMS Banking și veți primi mesaje de notificare pe telefon imediat ce s-a înregistrat vreo operațiune pe contul/cardul bancar. Dacă primiți un mesaj SMS  prin care veți fi informat că cu cardul dvs. s-a efectuat operațiunea pe care nu o recunoașteți și nu ați realizat-o, sunați imediat la Serviciul Suport Clientelă a Băncii și blocați cardul;
  • Activarea serviciului DA! Internet Banking și/sau DA! Mobile Banking care este un sistem de deservire la distanță și cu care veți avea acces permanent la extrasele tuturor cardurilor și a conturilor de card, și vă oferă posibilitatea de a efectua mai multe operațiuni bancare, în orice moment, fără a recurge la Bancă. Inclusiv, dacă este necesar, aveți posibilitatea blocării de sine stătător a cardului sau aplicarea de limite pentru diferite operațiuni.

Câteva puncte importante:

Rezervați un hotel?

  • Înainte de transmiterea datelor cardului bancar la hotel (pe site-ul hotelului, agenției de turism, sistemului de rezervări hoteliere online), vă rugăm să citiți cu atenție regulile de rezervare, precum și REGULILE ȘI CONDIȚIILE DE ANULARE!
  • De obicei, în momentul rezervării, hotelul transmite o solicitare către Bancă în urma căreia de pe cardul dvs. este blocată o anumită sumă. În funcție de hotel, aceasta poate fi o sumă mică pentru verificarea autenticității cardului, sau valoarea preplății egală cu costul de ședere la hotel, pentru perioada de timp solicitată. La decontarea finala, hotelul debitează din contul de card costul total al șederii, care poate include și costul pentru serviciile suplimentare. Cu toate acestea, suma blocată inițial pentru rezervarea hotelului uneori poate rămâne în continuare blocată si nu este disponibilă pentru utilizare în termen de 35 de zile calendaristice de la data de blocării. Pentru a evita acest lucru, în momentul plății finale, cereți personalului hotelului, confirmarea despre anularea blocării generate anterior.
  • Dacă planurile dvs. de călătorie s-au schimbat, anulați rezervarea în conformitate cu termenii și regulile de anulare. Perioada standard când clientul are dreptul de a anula o rezervare a hotelului fără penalități este de 72 de ore înainte de sosirea la hotel. Țineți minte că, dacă o rezervare nu a fost anulată în termen, hotelul are dreptul să debiteze contul de card cu suma de ședere  pentru o zi (valoarea standard a amenzii), sau în cazul în care este prevăzut  în termenii și condițiile de rezervare cu o altă sumă compensatorie, care poate include și până la prețul total!!
  • Păstrați toate documentele primite și corespondența ce confirmă rezervarea și anularea (o scrisoare de confirmare a anulării trebuie să conțină codul de anulare). Dacă anulați rezervarea prin telefon este necesar de a înregistra și memora codul de anulare și numele angajatului hotelului care a efectuat-o.
  • Dacă există litigii la plata serviciilor hoteliere, adresați-vă Serviciului de suport al companiei (hotelului/agenției de turism) și solicitați explicații, cerând restituirea banilor, iar în cazul în care situația nu poate fi rezolvată, adresați-vă la Bancă.

Sfat: alegeți un hotel cu anularea rezervării fără plată, pentru a avea posibilitatea schimbării hotelului în caz de necesitate sau chiar anulării rezervării fără penalități!

Încheriați un automobil?

  • La închirierea unei mașini, citiți cu atenție condițiile contractuale și normele de asigurare, ora și locul de preluare, precum și condițiile de predare a vehiculului. Verificați cu atenție  coincidența din costul chiriei specificate în pre-comandă și contractul semnat.
  • De regulă, la închirierea unei mașini pe contul de card este blocată o sumă egală cu costul de închiriere a mașinii pe toată perioada de timp declarată. În timpul plății finale se debitează din contul de card suma totală.

Sfatul nostru: Citiți cu atenție prevederile și termenii contractului semnat și dacă este posibil, predați mașina direct reprezentantului companiei de închiriere cu obținerea semnăturii de predare/preluare a mașinii in stare buna.

Nu uitați de măsurile de securitate la achitările cu cardul bancar prin Internet:

  • Nu faceți achitări  la comercianți internet necunoscuți și fără recomandări de încredere.
  • Înainte de efectuarea plăților  pe Internet pentru bunurile sau serviciile alese acordați o atenție deosebită verificării parametrilor de securitate a site-ului. Aceasta se poate vedea căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afișat de browser-ul utilizat și prezența litere „s” (reprezentând „secure” – în condiții de siguranță), „https://” la începutul adresei site-ului. Aceste elemente informează că site-ul utilizează o conexiune securizată, iar informațiile despre tranzacție nu vor fi divulgate către terți. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile  cumpărătura urmează a fi abandonată.
  • Nu folosiți pentru plățile online carduri bancare cu solduri mari. Dacă este posibil, cel mai bine este să folosiți în acest scop un card bancar separat.
  • La utilizarea smartphone-urilor sau tabletelor pentru tranzacții de achitare cu cardul bancar, nu uitați că aceste gadget-uri sunt, de asemenea, calculatoare și au nevoie să fie verificate de viruși. Asigurați toate dispozitivele, de la care faceți plăți pe internet cu programe actualizate, eficiente și legale anti-virus, cât și actualizarea promptă a acestora.
  • Evitați utilizarea locurilor publice, cum ar fi zonele cu Wi-Fi gratuite, care sunt disponibile pe scară largă pentru servicii Internet.
  • Nu lăsați cardul bancar la vedere, și nu permiteți fotografierea sau xerocopierea acestuia de persoane care nu sunt autorizate pentru astfel de acțiuni.
  • Nu divulgați nimănui informațiile dvs. personale sau detalii despre cardul bancar (numărul de card, data expirării, numărul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe spatele cardului, etc.) ca răspuns la e-mailuri, mesaje SMS (chiar dacă acestea provin din numele băncii), pe paginile de site-uri web, care nu sunt concepute pentru a efectua plăți pentru bunuri și servicii, sau prin telefon.
  • Nu uitați că pentru orice transferuri de bani, recompense, bonusuri, etc. pe cardul dvs. bancar , persoana care va face un astfel de transfer, are nevoie doar de numărul cardului ! Dacă pentru efectuarea transferului vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC trebuie să cunoașteți că aceștia sunt infractori!

Să aveți o vacanță perfectă şi cumpărături plăcute cu cardul bancar!



Leave a Reply to Victoriabank explică – principalele motive ale blocării cardului și cum să eviți acest fapt Cancel Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

1 comment

  1. Victoriabank explică – principalele motive ale blocării cardului și cum să eviți acest fapt Răspunde

    […] de pe contul tău de card sunt intacți. Dacă ai mai multe carduri atașate la același cont, le poți folosi în […]