Pot beneficia de serviciu atât clienții MAIB cât și non-clienții
Poți efectua schimb valutar din euro și dolari în lei moldovenești în valoare maximă de 250 USD sau 200 EUR
Restul îl poți utiliza direct la bancomat sau în MAIBChatbot la achitare serviciilor de telefonie mobilă
La final primești un document fiscal
Cum utilizezi serviciul?
Verifică lista bancomatelor ce permit serviciul de schimb valutar în numerar și cursul valutar aplicat. Numărul bancomatelor este în creștere și conform MAIB va ajunge la 60 în toată țara. Ce e legat de curs, se aplică un curs identic ca în Sucursalele MAIB și este valabil și în regim de noapte.
Fiind deja la bancomat, accesează de pe ecranul de start (publicitar) butonul ”Cardless”, apoi butonul cu ”Limba de comunicare: RO/RU/EN”, și în final butonul ”Schimb valutar”.
După ce alegi ”Schimb valutar” bancomatul îți va afișa un ecran care conține date despre cursul valutar EUR/MDL și USD/MDL, precum și condițiile de utilizare a serviciului. Fii atent și citește condițiile. Dacă ești de acord cu condițiile afișate, apasă butonul ”Confirmă”.
După ce ai confirmat condițiile, bancomatul solicită să alegi valuta pe care o dorești să o schimbi, EUR sau USD, și să întroduci bancnotele.
Bancomatul verifică veridicitatea bancnotelor și îți prezintă un ecran ca să confirmi suma introdusă în bancomat.
Urmare a confirmării sumei, bancomatul solicită să alegi modul de utilizare a restului (explicat mai sus). Daca alegi ”Telefon mobil” atunci bancomatul solicită să introduci numărul de telefon mobil (Orange, Moldcell sau Unite). În scurt timp după finalizarea tranzacției vei primi restul pe numărul introdus. Dacă alegi ”Cod de rest”, atunci până la finalizarea tranzacției vei primi ”Bonul intermediar” cu datele codului de rest.
După ce ai ales modul de utilizare a restului, bancomatul afișează ecranul cu ”Confirmarea finală”. Acest ecran conține toată informația despre tranzacția de schimb valutar, ca de exemplu: Suma introdusă, Cursul valutar, Suma totală în MDL, Suma în MDL care bancomatul eliberează, Suma restului în MDL, Modul de utiliare a restului etc. Atenție!: În cazul în care nu ești de acord cu condițiile tranzacției afișate, ai posibilitatea să anulezi tranzacția apasând butonul ”Anulare” și bancomatul îți returnează valuta străină introdusă. Dacă ești de acord, atunci apasă butonul ”Confirmă”.
După confirmarea tranzacției, bancomatul eliberează Bonul intermediar care conține codul de rest în cazul în care ai ales acest mod sau numărul de telefon mobil la care urmează să fie expediat restul. Bancomatul îți prezintă un ecran în care solicită să ridici ”Bonul intermediar” și să apeși butonul ”Continuă” că să primești suma în MDL.
În urma celor menționate mai sus, bancomatul eliberează banii și documentul fiscal.
Tranzacție finalizată cu succes.
Cum utilizezi codul de rest?
Accesează Telegram sau Viber din telefon sau desktop și încearcă în ”Search” să cauți ”MAIBChatbot”. În cazul în care nu se primește, poți să încerci următoarele linkuri: Telegram: https://t.me/MAIBChatbot / Viber: viber://pa/info?uri=maibchatbot
La intrare pe canalul MAIBChatbot este necesar să apeși ”Start” și bot-ul te salută.
În meniul MAIBChatbot care se află în partea dreaptă de la spațiul pentru ”Message” alegi ”Utilizează codul de rest”.
Bot-ul îți prezintă un nou meniu în care trebuie să alegi tipul de serviciu, după care și operatorul tău de servicii.
Bot-ul solicită să introduci numărul de telefon în cazul operatorilor de telefonie mobila sau numărul de contract în cazul operatorilor de internet.
După ce ai introdus datele mai sus, bot-ul solicită să introduci din ”Bonul intermediar” numărul Codului de rest și suma Restului.
Bot-ul iți prezintă toată informația introdusă până la acest moment și solicită să confirmi datele.
După confirmarea datelor, bot-ul te informează despre statutul tranzacției.
Tranzacție finalizată cu succes.
Atenție, în cazul în care ești client MAIB, cu ajutorul MAIBChatbot ai posibilitatea să te conectezi la serviciul de notificare a tranzacțiilor efectuate cu cardul tău. Este necesar doar să alegi butonul ”Autentificare” și să introduci numărul de telefon mobil. După ce primești o parola OTP pe numărul tău de mobil, introduce-o în MAIBChatbot și serviciul este activat.
În cazul în care ai nevoie de mai mult suport, poți apela serviciul Contact Center MAIB la numărul scurt 1313, care la sigur te vor ajuta cu cele mai bune sfaturi!