Cheia succesului în vânzarea unui imobil -> Contractul de reprezentare exclusivă

Ce să aleg: un contract de reprezentare exclusivă sau un contract de colaborare standard cu o companie imobiliară? Probabil cea mai frecventă întrebare pe care și-o pun proprietarii când vor să-și vândă imobilul.

Proprietarii de imobile deseori sunt puși în situația de a alege între a-și vinde imobilul (apartament, casă, spațiu comercial, teren) cu ajutorul unei singure companii imobiliare sau a mai multora. Adesea aceștia aleg cea de-a doua variantă, considerând că anume așa vor reuși mai rapid să-și vândă proprietatea. Dar, există o diferență enormă între o colaborare simplă (standard) și o reprezentare exclusivă!

Mai jos vom expune care sunt avantajele unui contract standard și cele ale unui contract de reprezentare exclusivă încheiat cu o companie imobiliară.

Contract de colaborare standard

În cazul colaborării printr-un contract standard, când proprietarul încearcă să își vândă imobilul cu ajutorul mai multor companii imobiliare, riscă să se confrunte cu următoarea situație: din dorința de a vinde, fiecare companie imobiliară va încerca să atragă cumpărătorul prin prețuri cât mai atractive.

Astfel, pe mai multe platforme online, propietarul dar și potențialii clienți vor găsi același imobil – dar cu prețuri diferite. Acest fapt va trezi suspiciuni că ceva nu este în regulă cu acest imobil. În rezultat, sau imobilul se va vinde mai greu, sau proprietarul va primi un preț mai mic în final.

Contract de reprezentare exclusivă

Un contract de reprezentare exclusivă este cheia succesului în vânzarea unui imobil deoarece, compania imobiliară își va focusa toate eforturile anume pe vânzarea acestei proprietăți, fiind sigură că își va primi comisionul mai devreme sau mai târziu.

Contractul exclusiv, oferă siguranță proprietarului că specialistul imobiliar (compania imobiliară) va depune efort maxim și va aloca resurse financiare pentru promovarea imobilului cu scopul de a găsi un client în cel mai scurt timp. Compania imobiliară va folosi la maxim toate resursele online și offline posibile pentru vânzarea imobilului și anume:

  • baza de clienți (Acces Imobil are în permanență 300-500 de clienți activi care vor să cumpere un imobil);
  • anunțuri online cu poze și descriere profesionistă pe platforma web 999.md
  • anunțuri online cu poze și descriere profesionistă pe platforma web makler.md
  • anunț pe site-ul companiei www.accesimobil.md care este accesat zilnic de mii de potențiali clienți;
  • postări sponsorizate pe Facebook, Instagram;
  • promovare în motorul de căutare Google;
  • bannere în rețeaua Google Display;
  • banner pe geamul propietății sau în apropierea acestuia etc.

Deci, în cazul contractului de reprezentare exclusivă, compania imobiliară își asumă contractual niște obligații, investește resurse financiare și umane în promovare și marketing, pentru fiecare proprietate în parte. Ține la curent vânzătorul cu ofertele primite de la clienți și îi oferă asistență și consultanță pe tot parcursul procesului de vânzare-cumpărare. Este ca și cum ți-ai angaja un “avocat” care să îți reprezinte și să îți apere interesele pe piața imobiliară.

Acum când este totul mult mai clar, tu ce ai alege: un contract de reprezentare exclusivă sau un contract simplu de colaborare?

Sursa: Acces Imobil



Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.