Brandul de ţară „Vinul Moldovei” câştigă tot mai multă popularitate internaţională. Numai în prima jumătate a anului curent vinificatorii noştri au exportat în Ţara Soarelui Răsare peste 85 de mii de litri de vin, o cantitate aproximativ dublă comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. În anul 2014 în Japonia au fost exportate 92000 litri. Niponii apreciază mult vinurile moldovenești pentru calitatea şi preţul lor accesibil, motiv pentru care astăzi produsele noastre sunt comercializate pe rafturile celor mai prestigioase rețele de magazine precum: Isetan, Daimaru, Mitsukoshi etc.
Pentru ca japonezii să cunoască mai îndeaproape Vinul Moldovei, recent, o delegaţie din Republica Moldova a vizitat Tokyo, la invitaţia companiei de import Carina Co. Ltd. Marele distribuitor nipon şi-a asumat şi cheltuielile organizatorice pe durata vizitei. Din delegaţie au făcut parte ministrul Agriculturii, Ion Sula, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV), Dumitru Munteanu, precum şi reprezentanți ai mai multor producători autohtoni. Scopul vizitei a fost familiarizarea cu piaţa Japoniei şi prezentarea vinurilor din Moldova pentru distribuitori şi presa locală.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului: „Vizita noastră în Japonia a reprezentat un instrument important, atât de promovare, cât şi comercial. Această oportunitate ne-a oferit şansa să studiem şi să cunoaştem mai îndeaproape consumatorului nipon. Interesul deosebit manifestat de japonezi faţă de Vinul Moldovei reconfirmă faptul că politicile de marketing şi promovare ale vinăriilor și ONVV s-au îndreptat în direcţia corectă. Sunt absolut convins că dacă actualmente 6 producători moldoveni exportă vinuri în Japonia, în următorii ani numărul acestora va crește semnificativ. Vom continua să întreprindem acţiuni concrete pentru a susţine vinificatorii noştri, iar în acest sens, în 2016 intenționăm să participăm la o importantă expoziţie specializată, care va avea loc la Tokyo.”
Degustări publice pentru publicul nipon
Pe durata vizitei au fost organizate mai multe acţiuni de promovare, în vederea sporirii vizibilității și imaginii vinurilor cu brandul nostru de ţară „Vinul Moldovei”. Evenimentele s-au bucurat de un mare succes, printre oaspeți numărându-se diplomaţi, oameni de afaceri, experţi, staruri de cinema, jurnalişti, dar şi iubitori ai vinurilor cu tradiţie.
Primul eveniment de promovare a avut loc la hotelul New Otani, din Tokyo, unde peste 200 de persoane au fost invitate să ne cunoască vinurile. Oaspeţii au fost salutaţi de oficialii de la Chişinău, iar reprezentanţii companiilor vitivinicole din Moldova au prezentat vinurile cu care au mers în Japonia.
Vinul Moldovei a fost înalt apreciat și de marii experți niponi, precum:
• Junko Tominaga, J-Presence Academy www.jaca-culture.jp, care oferă studii WSET în Japonia (http://www.wsetglobal.com/);
• Nobuhide Tani, sommelier New Otani Co. Ltd – o rețea de hotele de 5 stele în Japonia;
• Niroyuki Seino, sommelier Apicius co. Ltd. – un prestigios restaurant din Tokyo.
Ei au afirmat că Vinul Moldovei îşi merită statutul obţinut pe piaţa niponă, cu cel mai bun raport preţ-calitate.
Brandul „Vinul Moldovei” a fost subiectul principal al mai multor articole scrise de jurnaliştii veniţi la eveniment. Degustarea a reprezentat un subiect de interes public, inclusiv pentru „Wine Kingdom” – cea mai populară revistă de specialitate niponă, vândută în peste 50 de mii de exemplare lunar.
La o degustare publică au fost invitaţi şi vizitatorii centrului comercial „Daimaru Department Store”. În incinta magazinului a fost organizată o degustare publică, la care oaspeţii au savurat aroma tradiţiilor milenare ale Vinului Moldovei. Mulţi dintre ei şi-au confirmat deja disponibilitatea de a ne vizita ţara, iar producătorii noştri i-au îndemnat să o facă de Ziua Naţională a Vinului. În acest an, cea de-a 14-a ediţie a sărbătorii „Ziua Naţională a Vinului” se va desfăşura în zilele de 3 şi 4 octombrie în Piaţa Marii Adunări Naţionale.
Despre Oficiul Național al Viei și Vinului
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în domeniu.
Printre obiectivele ONVV de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.
Sursă: Agenția „Proimagine”