Istorie de succes în cadrul PAC II: Amplica SRL

În ultima perioadă tot mai mulți tineri aleg o carieră în IT. Dezvoltă afaceri în acest domeniu, exportă servicii competitive chiar și pe plan mondial. Principalul avantaj în acest sector este faptul că hotarele nu dictează limita. Printre afacerile IT de succes, dezvoltate în Republica Moldova se numără și Amplica SRL fondată în 2010. La acel moment piața avea nevoie de o nouă abordare a serviciilor de hosting.

Ideea de a lansa acest business i-a venit lui Denis Tabac atunci când activa în cadrul unei companii, în departamentul IT și se întâmpla deseori să întâmpine probleme cu hostingul sau poșta electronică. Site-ul se încărca lent, era deconectat fără preavizuri, suportul tehnic răspundea greu.



Astfel, și-a propus să ofere un serviciu adaptat cerințelor clienților. Ca Amplica să fie un hosting care să amplifice așteptările utilizatorilor. Așa compania a început să presteze găzduire web (hosting) clienților locali pe servere în Data Centru din Germania, unul dintre cei mai puternici furnizori din Europa. Antreprenorul spune că nu a fost deloc ușor începutul, deoarece trebuia să câștige încrederea utilizatorilor într-o companie locală, cu capital social privat, care tindea să simplifice mult activitatea în mediul online.

                             Denis Tabac

În prezent întreprinderea are 9 angajați, printre ei: administratori de servere, tehnicieni și specialiști în vânzări. Fiind conștient de potențialul de export al companiei pe care o conduce Denis Tabac a depus dosarul pentru suport financiar din partea Proiectului Ameliorarea Competitivității II (PAC II ).

Recomandarea o primise de la un prieten care deja aplicase și fusese aprobat. Chiar dacă la început i se părea un proces dificil, într-un final procedura de aplicare la PAC II s-a dovedit a fi transparentă, clară și ușoară, trebuie doar să corespunzi criteriilor de eligibilitate. Omul de afaceri spune că datorită susținerii echipei Componentei de Grant a putut să înțealegă care sunt pașii și ce acțiuni trebuie să întreprindă la fiecare etapă de aplicare și apoi de implementare și raportare pe serviciile primite.

Astfel, pentru a-și spori competitivitatea, cu sprijinul PAC II, Amplica a creat un site profesionist, în câteva limbi, adaptat la cerințele internaționale; a beneficiat de servicii SEO (promovare în motoarele de căutare) și a pornit CRM-ul (program de management a relațiilor cu clienții). Ca urmare a optimizării anumitor procese și adaptării către țara țintită, a reușit să-și exporte serviciile în România, Italia, SUA.

Beneficiază de Granturi de cofinanțare de la PAC II!

Să dezvolți o afacere în Republica Moldova este o provocare, spune proprietarul Amplica, deoarece există multe neajunsuri și probleme cu care te confrunți. Este într-un proces continuu de schimbări, optimizări și ajustări. Piața este destul de mică de aceea oportunitatea de a face export de servicii sau produse îl încurajează și-l motivează să-și îmbunătățească competitivitatea afacerii și să se extindă.

Denis Tabac ține neapărat să-și exprime recunoștința față de echipa PAC II pentru suportul acordat. „Recomandăm să susțină în continuare antreprenorii, să-i ghideze, astfel să contribuie la încurajarea companiilor de a face export”.





Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.