Ce faci atunci când nu te mai simți bine în postura de angajat? Ai două opțiuni: prima e să-ți reprimi frustrările și să continui pe același drum, iar a doua – iți dai demisia și iți deschizi propria afacere.
Așa au făcut și soții Viorica și Sergiu Rumleanschi. Ambii cu studii economice, porneau în 2013 pe o cale a cărei destinație era încă o necunoscută. Pur și simplu au luat o hotărâre, iar a doua zi au depus actele pentru înregistrarea companiei cu numele VIOSER Consulting SRL. În principal, întreprinderea presta servicii de contabilitate, HR, permise de muncă sau ședere pentru străini ș.a.
Activitatea propriu-zisă a companiei a început în luna iulie 2014 după ce fondatorii au participat la mai multe training-uri, workshop-uri și întâlniri cu oameni de afaceri care i-au inspirat.
Intre timp și-au mărit lista de servicii oferite. La cele menționate mai sus s-au adăugat altele câteva:
- Consultanță în setarea afacerii;
- Salarizare;
- Taxe și Impozite;
- Diagnostic Financiar și Organizațional;
- Planuri de afaceri și studii de fezabilitate;
- Consultanță în lichidarea companiilor.
Afacerea soților Rumleanschi a inflorit neașteptat de repede întrucât mereu au tins să ofere servicii de cea mai înaltă calitate, să vină către clienți cu o imagine profesionistă, oferte formulate corect și experți care își știu bine meseria.
Încă de la fondare, soții Rumleanschi au țintit spre companii din afară. Dar pentru a le câștiga încrederea au fost nevoiți sa facă unele ajustări în propria „casă”.
Poate dacă rămâneau singuri în fața cerințelor impuse de potențialii clienți nu reușeau să se impună atât de repede. Au aplicat pentru finanțare din partea Proiectului Ameliorarea Competitivității II și, pentru că întruneau toate condițiile, au primit un grant în valoare de aproape 200 de mii de lei.
Datorită suportului PAC II au reușit să îmbunătățească o mulțime de lucruri. În primul rând au achiziționat programe licențiate: Windows 10, Office și Antivirus Kasperski, condiție obligatorie pentru a păstra în siguranță datele clienților.
Au primit consultanță în setarea, administrarea și implementarea unui back-up zilnic, în scopul asigurării triplei înregistrări a informației.
O parte din banii oferiți de Proiectul Ameliorarea Competitivității II au acoperit cheltuielile pentru serviciile de promovare, inclusiv dezvoltarea unei cărți / broșuri, realizarea unui scurt film în limbile engleză și romană despre VIOSER Consulting și serviciile prestate, elaborarea ofertei comerciale-model și a prezentării scurte a companiei (eng / ro) în format ppt.
La fel a fost dezvoltată strategia de marketing şi export a companiei pentru perioada 2016-2019. După cum partenerii din străinătate au solicitat ca angajații să dețină cel puțin una din certificările: CAP, DipIFR (Diploma in International Financial Reporting), PAC II a oferit suport și pentru realizarea acestui obiectiv.
Așadar, dacă înainte a obține suportul financiar, VIOSER Consulting avea 7 angajați, atunci după schimbările survenite echipa s-a mărit cu încă patru membri, iar vânzările au crescut cu 30%, în special în Romania și Cipru.
Tinerii antreprenori s-au arătat mulțumiți de transparența, receptivitatea și susținerea oferite de reprezentanții PAC II. Ii îndeamnă și pe alți proprietari de afaceri să-și stabilească obiective îndrăznețe de dezvoltare și să le urmeze pas cu pas.