Istorie de succes în cadrul PAC II: EcoCity

Povestea succesului in afaceri a partenerilor Vladimir Eftodi și Sergiu Răileanu merită de pus in ramă pe perete ca exemplu pentru mulți alți tineri care visează să își încerce norocul in business.

Au pornit la drum in 2014, practic fără nici un fel de cunoștințe în domeniul pe care au ales să-l dezvolte – producerea corpurilor de iluminat LED pentru spații industriale și comerciale, iluminat stradal și pentru locuințe. Atunci când au înființat compania EcoCity nici nu bănuiau prin câte metamorfoze urmează să treacă și câte lucruri urmează să asimileze.



Au fost puși în situația să grăbească pasul, să investească în dezvoltarea personală și cea profesională. Așa au ajuns, în trei ani de la lansare, să fie vizitatori permanenți ai expozițiilor internaționale din China și din unele țări europene pentru a urmări tendințele în energetică.

Din cauza ascensiunii neașteptat de rapide, la o anumită etapă, fondatorii au simțit că nu mai reușesc sa țină lucrurile sub control, că apare haosul și era vital să ia măsuri urgente pentru organizarea lucrului. Consultantul in afaceri la care au apelat le-a recomandat să aplice la Proiectul Ameliorarea Competitivității (PACII) pentru a obține suport financiar, să realizeze acele îmbunătățiri pe care le cerea situația.

Este vorba de implementarea sistemului de management al calității ISO 9000. Dar fondatorii EcoCity nu s-au oprit la aceasta etapă, s-au ambiționat să aplice încă două nivele mai avansate: ISO 14000 și ISO 18000.

Acestea includ prevederi referitoare la protecția mediului și gestionarea resurselor umane. Sergiu spune că atunci când a depus dosarul la PAC II nu credea în minuni, că în Moldova așa pur și simplu e posibil să fie finanțată o companie tânără.




Acum recunoaște, ii pare bine că s-a înșelat și a primit suport in valoare de 200 de mii de lei. Tot cu ajutorul PAC II, EcoCity a inițiat implementarea cerințelor pentru dreptul de a utiliza marcajul CE, care atestă conformitatea cu specificațiile UE privind siguranța și sănătatea consumatorului și a mediului.

Totodată, corpurile de iluminat LED au fost testate și certificate pentru indicatorii fotometrici și mecanici in laboratoarele Electromagnetica din Romania, acreditată in acest sens.

Au încercat să exporte direct din Moldova, însă procedurile vamale dezavantajau producătorul moldovean in relație cu distribuitorii. Astfel, in anul 2017, au deschis un showroom la București, iar cu sprijinul PAC Granturi au lansat o campanie de promovare pe piața romană. „Utilizăm targetarea pe Google Adwords și site-ul nostru, apelurile telefonice și întâlniri de prezentare a produselor și, desigur, expozițiile”, spune Vladimir, unul dintre fondatorii companiei EcoCity.

Faptul că au intrat pe piața românească, mult mai mare decât cea din Moldova, le permite să-și crească volumul producției, dar deschide și oportunități legate de prețul de desfacere. Tineri și ambițioși, proprietarii EcoCity consideră că orice afacere are nevoie de planificare riguroasă, de aceea deja au elaborat un plan de dezvoltare pentru 10 ani. Spun că nu ar fi reușit să se dezvolte atât de frumos, dacă nu primeau suportul PAC II la timpul potrivit.





Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.