Comerțul electronic din Republica Moldova se va desfășura în baza reglementărilor Uniunii Europene

Armonizarea legislației naționale la aquis-ul comunitar în domeniul comerțului electronic, precum și dificultățile cu care se confruntă instituțiile de resort în acest proces au fost principalele subiecte abordate în cadrul ședinței grupului de lucru în domeniul Serviciilor și liberei circulații a capitalului, organizate de Ministerul Economiei, la 27 aprilie, se relatează în comunicatul ministerului.

La ședință au participat reprezentanți ai Ministerului Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Ministerului Finanțelor, Ministerului Justiției, Băncii Naționale a Moldovei, ANRCETI, Agenției pentru Protecția Consumatorilor, Agenției de Stat pentru Proprietate Intelectuală, Centrului de Guvernare Electronică, Centrului de Armonizare a Legislației, Centrului National de Protecție a Datelor cu Caracter Personal.

În cadrul ședinței participanții au discutat despre asigurarea securității informației electronice, protecția datelor personale ale utilizatorilor, modalitățile de plată on-line și recunoașterea semnăturii electronice, protecția consumatorilor în efectuarea tranzacțiilor comerciale electronice ș.a.

Reprezentanții instituțiilor de resort s-au angajat până la finele lunii mai să prezinte propuneri de modificare și completare a cadrului legal existent pe segmentul „Comerțul electronic”, care vor asigura transpunerea angajamentelor asumate în cadrul Acordului de Asociere.

Menționăm că, odată cu semnarea Acordului de Asociere RM-UE, ce include Acordul de Liber Schimb, Republica Moldova și-a asumat angajamentul de a transpune legislația și practica UE în mai multe domenii precum accesul bunurilor pe piață, eliminarea barierelor tehnice în calea comerțului, aplicarea măsurilor sanitare și fitosanitare, liberalizarea serviciilor și libera circulație a capitalului, achiziții publice, concurență, drepturile de proprietate intelectuală, etc.

Pentru a facilita acest proces, Ministerul Economiei a creat 4 Grupuri de lucru interinstituționale sectoriale, care se întrunesc pe subdomenii specifice. În perioada aprilie – mai vor fi organizate 4 ședințe a grupurilor de lucru.



In this article

Join the Conversation

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.