Istorie de succes în cadrul PAC II: Plastal

“Să dezvolți o afacere în Republica Moldova nu este atât de simplu. Pentru a te bucura de succes, trebuie să fii cu adevărat focusat pe idee. Apoi, la fel de important este să nu te dai bătut atunci când apăr greutățile. Dar ele inevitabil apar”. Cu această deviză în 2003 a intrat pe ușa businessului de acasă Iosif Zastavnețchi.

Analizând că domeniul construcțiilor este în continuă dezvoltare, i-a venit ideea să fabrice ferestre și uși din PVC. Primul produs a fost realizat pe bază de patent. Lansarea a avut succes, și de atunci este într-o continuă dezvoltare. Evident, prima perioadă a fost cea mai complicate pentru că pe lângă faptul că asigura calitate era nevoit și să educe clientul în sensul alegerii unui produs bun.

Odată cu creșterea cerințelor tehnice, înaintate în proiectele tot mai îndrăznețe și răsfățate cu design complex, Plastal face un pas radical în istoria sa. În
2007 începe colaborarea cu producătorul german de profile Rehau.

Tot în perioada aceasta a primit statutul de ”Partener Autorizat” al respectivei mărci, ceea ce însemnă o garanție a calității produselor și respectarea tuturor cerințelor tehnologice pentru fabricarea tâmplăriei PVC. Atunci când oferi calitate, tinzi să-ți depășești limitele, iar piața din Moldova este prea mică pentru posibilitățile de producere ale companiei.

Așa că următorul pas era orientarea spre export. Aliat pentru parcurgerea acestui drum deloc ușor i-a devenit Proiectul Ameliorarea Competitivității II, despre care echipa de marketing spune că a aflat de la agenția ce i-a prestat servicii de promovare.

Întregul proces de punere în practică a ideilor finanțate de PAC II a fost de lungă durată și s-a realizat treptat. În primul rând s-a lucrat la imaginea companiei: a fost creeat un lookbook, un brandbook și câteva materiale promo. Au fost elaborate pe rând două site-uri: unul corporativ și altul destinat vânzărilor internaționale.

Tot cu sprijinul Proiectului Ameliorarea Competitivității II, compania a fost înregistrată pe platformele internaționale de comerț, plasate produsele și create strategii de marketing și rebranding. Paralel s-a făcut un studiu de cercetare a pieței în anumite țări. După o investiție însemnată în facilitățile de producție, compania face primii pași pentru export oficial către țările UE. De la începutul anului 2017 construcțiile PVC Plastal au ajuns în Marea Britanie, Franța, Germania, Italia și Belgia.

La fel, datorită finanțării PAC II au crescut vânzările orientate către export cu până la 5 % din volumul total, dar fondatorii sunt încrezători că în perioada imediat următoare cifra va ajunge la 10%. În acest sens, activitatea Plastal se extinde, vor fi deschide încă 2 hale de producere, iar la începutul anului 2018 vor fi create noi locuri de muncă.

Ca urmare a sprijinului oferit de PAC II în prezent compania duce tratative cu dealeri și distribuitori potențiali din Italia și Franța. Pe parcurs intenționează să mărească exportul și să se lanseze pe noi piețe europene, așa cum sunt Irlanda, Elveția, Austria. Nu exclude faptul că va încerca să pătrundă și pe piețele din SUA sau Canada.

Omul de afaceri Iosif Zastavnețchi spune că și-ar dori ca statul să susțină măcar cât de puțin dezvoltarea tinerilor antreprenori. Dar este mulțumit că a găsit în PAC II partenerul care i-a oferit suport la nevoie și a contribuit la extinderea companiei Plastal pe piețele externe.



Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.