Firmă de catering. Scurtă descriere a modelului de afacere

Masa angajatului este un factor de motivaţie de igienă de care din ce în ce mai multe companii se preocupă.

Concluzia am tras-o după ce am observat că multe companii private prevăd pentru angajaţi săli de mese spaţioase, curate şi foarte bine utilate.

Ce le lipseşte acestor săli de mese? Evident o mâncare gustoasă şi servită la timp.

Ce este necesar pentru a demara o astfel de afacere? În primul rând avem nevoie de o bucătărie utilată, igienizată şi care să ofere oricui ar veni în vizită încrederea că mâncarea care se găteşte este sănătoasă. În al doilea rând avem nevoie de un bucătar priceput şi de furnizori de materii prime proaspete.

Nu trebuie să uităm de: maşină de transport, birou cu linie telefonică pentru preluacrea potenţialilor clienţi, personalul angajat pentru a face transport şi achiziţii, etc.. Şi în această afacere, ca în multe altele există un element cheie care poate garanta succesul şi anume promovarea şi vânzările.

Care sunt lucrurile pe care trebui să le facem în ariile marketing şi vânzări:

  • Realizarea unui pliant de prezentare în care să fie descrise facilităţile pe care le deţinem şi diferite exemple de meniu din care clientul poate alege – în acest pliant trebuie inserate fotografii cu facilităţile deţinute în bucătărie şi câteva cuvinte despre experienţa bucătarului;
  • Desemnarea unei persoane care să se ocupe de vânzări şi instruirea acesteia pentru a realiza vânzări active – să sune la clienţi personae juridice, să facă vizite acestora, să întocmească oferte personalizate etc.;
  • Transmiterea cu regularitate la un număr de firme a unei scrisori sau a unui e-mail de prezentare în care să-i informăm cu privire la ofertă. Trebuie să facem acest lucru deoarece sunt firme care cumpără ocazional servicii de catering în momentul în care organizează un eveniment şi de aceea trebuie să ne facem auzit numele cu regularitate;

PUNCTE TARI

  • Serviciul se adresează unei nevoi de bază a oamenilor, existent pe piaţă;
  • Este o afacere care poate fi demarată cu un singur client mare.

PUNCTE SLABE

  • Este o afacere în care investiţia iniţială în mijloace fixe este ridicată

OPORTUNITĂŢI

  • Afacerea se poate extinde într-o afacere de tip “mâncare pentru acasă” sau prin crearea unui restaurant, pentru a amortiza investiţia cu bucătăria;
  • Lucrul cu clienţi mari personae juridice poate înseamna o profitabilitate ridicată şi posibilitatea de a planifica.

TEMERI

  • O calitate slabă a materiilor prime, influenţează calitatea produselor şi imaginea clientului despre firmă;
  • Lucrul cu clienţi persone juridice prezintă riscul încasării cu întârziere a contravalorii serviciilor; Se lucrează cu produse perisabile, care presupun instalaţii de transport şi depozitare speciale şi care se pot deteriora sau pot expira uşor, provocând pierderi mari.


Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.