Istorie de succes în cadrul PAC II: Lux Packaging

Dacă și ambalajele produselor de lux, cum ar fi Dior sau Louis Vuitton, ar avea etichetă, atunci pe multe dintre ele am citi cu mândrie „Made in Moldova”.

Ideea lansării unei astfel de afaceri i-a venit Tatianei Friniuc acum patru ani, pe vremea când muncea în Italia la Cavalieri&Amoretti Group, producător de ambalaje pentru mai multe sectoare ale industriei obiectelor de lux: parfumerie, cosmetice, bijuterii, accesorii, încălțăminte, îmbrăcăminte etc.



Într-un final inițiativa i-a fost acceptată de fondatorii companiei-mamă și în decembrie 2013 în țara noastră apare o nouă intreprindere cu mari perspective de reușită – Lux Packaging SRL.

Tatiana spune că drumul pană la lansare a fost unul destul de anevoios și că cei 10 ani pe care i-a trăit în Italia și-au lăsat amprenta asupra mentalității și a felului său de a percepe anumite lucruri.

Revenea în Moldova fără nici cea mai vagă idee despre ceea ce o așteaptă aici, dar a riscat. Dar acesta nu este apogeul dezvoltării, una din prioritățile Lux Packaging SRL fiind lansarea unor linii de producere noi, care ar crește capacitatea totală a intreprinderii și extinderea pe piața Europei de Est.

Toate acestea sunt posibile, însa, doar cu aplicarea sistemului de management al calității ISO 9001.

Planuri mari, care necesitau și investiții pe măsură. Ce faci, dacă nu ți le permiți la momentul potrivit? Te informezi, cauți soluții și programe care oferă suport antreprenorilor din Moldova.

Tatiana Friniuc a întocmit setul de acte solicitat și în scurt timp a primit răspunsul, unul pozitiv. Astfel cu sprijinul PAC II, Lux Packaging a implementat sistemul de management al calității ISO 9001, ceea ce a redus riscurile rebutului și a permis asigurarea unei calități mai bune a produselor finale.




Administratoarea ne explică de ce atenția la detalii este decisivă in cazul ei: „Suntem specializați în producerea ambalajelor din carton rigid de diferite forme de la cele rotunde și pătrate la cele dreptunghiulare și ovale îmbogățite manual cu diferite accesorii.

Ambalajele noastre sunt unice nu doar datorită formelor, dar și unui proces tehnologic dezvoltat direct de oficiul tehnic al companiei-mamă din Italia.

Cu alte cuvinte, fiecare produs în parte trebuie creat cu grijă și atenție, respectând cele mai riguroase standarde de calitate, ca să corespundă așteptărilor clienților produselor de lux”.

De asemenea, fondurile PAC II au acoperit cheltuielile de evaluare a situației inițiale, elaborare a documentelor necesare implementării sistemului de management al calității, auditare și de certificare propriu-zisă.

După toate îmbunatățirile aduse în companie datorită finanțării PAC II, rezultatele sunt uimitoare: vânzările au crescut cu 20 la sută și au fost create în jur de 15 locuri noi de muncă. Totuși, fondatori nu trag linie de finiș aici, pe viitor planifică să cucerească și piața rusească.

După patru ani de experiență în afaceri în Moldova, Tatiana deja poate să tragă anumite concluzii: „E foarte greu să dezvolți o afacere în Moldova, unde statul nu te ajută cu nimic, iar suportul PAC II vine ca un colac de salvare pentru multe companii în dezvoltare”.





Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.