Istorie de succes în cadrul PAC II: Dolce Frutto

Suntem obișnuiți să tragem cu ochiul în ograda vecinului și să ne lăsăm ademeniți de visuri realizabile prin străinătăți.

La fel, ne complăcem in ideea că în Moldova nu-i posibil să dezvolți nimic în afară de sărăcie, în realitate aceasta e doar o scuză pentru inactivitatea noastră. Ne demonstrează acest lucru familia Lesnic din satul Grimăncăuți, raionul Briceni care de mai mulți ani crește o livadă de mere.



A pornit de la o suprafață mică, dar pe parcursul anilor au extins-o pană la 60 de hectare. În prezent, gospodăria produce și comercializează mere de diverse soiuri, precum: Discovery, Florina, Renette Simirenko, Idared, Golden, Slava Pobediteliu și altele.

Chiar dacă, geografic, se află departe de tot ce înseamnă acces la informație și industrializare, Igor Lesnic a găsit căi prin care să crească, să facă legătură atât cu parteneri interni, cat și externi care ii ajuta la desfacerea producției.

Mai mult decât atât, la începutul anului 2017 antreprenorul a dus compania la o altă treaptă de dezvoltare. Și anume, a achiziționat o linie de producere a sucului natural din mere, cu o capacitate de stoarcere a 500 de litri pe oră. Astfel, și-a înființat o mini-fabrică chiar la marginea livezii. „Dolce Frutto” se numără printre puținii producători de sucuri naturale din Moldova.

E cunoscut faptul că, pentru a câștiga încrederea clienților, nu e suficient să ai un produs bun, dar mai ai nevoie și de un ambalaj pe măsură, plus o campanie de promovare eficientă. Lucru valabil in special pentru produsele noi, care abia urmează să aibă prima întâlnire cu clientul.

Deschiderea mini fabricii a fost un efort financiar pentru antreprenorul Igor Lesnic, așa că la moment nu-și permitea o noua investiție. Dar a aflat la timp despre Proiectul Ameliorarea Competitivității II, finanțat de Banca Mondială.

Nu a stat mult pe gânduri și a aplicat la Componenta de Grant. Peste cateva zile, surpriza! A primit răspuns pozitiv.




„Nu am întâmpinat dificultăți la nicio etapă de aplicare și implementare. Procedura este una simplă dacă ești și tu un antreprenor de bună credință și ai o activitate transparentă. Mai mult, am fost ghidat tot timpul de către echipa PAC. Astfel, datorita suportului oferit de PAC II, „DolceFrutto” a devenit un brand care îndeplinește toate criteriile de calitate: are un logo modern și un ambalaj atractiv.

Compania a reușit să beneficieze de serviciile unei companii de promovare a sucului care a elaborat strategii de marketing și de comunicare cu clienții. O realizare la fel de importantă este crearea unui site modern și ușor de utilizat. Acolo clienții pot găsi mai multe informații despre produs și producător, spune Igor Lesnic.

Antreprenorul nu se oprește la cele obținute pană acum. Unul dintre planuri ține de cucerirea piețelor din afara țării. A făcut deja primii pași. Site-ul nou, logo-ul, ambalajul și strategia de marketing i-a ajutat să găsească doi potențiali parteneri în Romania.

Povestea de succes a acestui tânăr nu are cum să nu-i inspire pe cei care visează la propria afacere. Igor îi îndeamnă să fie curajoși, să vină acasă de prin țări străine și să construiască ceva aici, in Moldova.

Abia după ce vor încerca, vor face lucrurile foarte bine, vor căuta metode de dezvoltare, vor prinde oportunități de finanțare, să spună dacă este posibil sau nu să iți realizezi visurile și ACASĂ.





Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.