Istorie de succes în cadrul PAC II: Nanetty

Cine dintre fetițe nu a încercat în copilărie să creeze hăinuțe pentru păpuși? Cu trecerea anilor poate nici nu ne mai amintim de aceste aventuri, dar Natalia Bolohan a reușit intre timp să dezvolte o afacere din pasiunea ei pentru design vestimentar. Nu are studii în domeniu, este profesoară de istorie, dar asta nu a împiedicat-o să schițeze pe hârtie rochii sau bluze, apoi să le dea viața cu ajutorul stofei.

A început creând ținute pentru sine și colegele de serviciu. Natalia își amintește că deseori era întrebata de unde sunt hainele pe care le poartă, aveau un stil aparte, culoare sau croi neobișnuit. Și-a șlefuit talentul pană în momentul în care a simțit că e timpul pentru mai mult, așa a decis sa-și lanseze propriul brand vestimentar pentru femei — Nanetty.

Încă de la lansare, in 2013, a cucerit femeile din Republica Moldova. Într-o perioadă scurtă, Nanetty a cunoscut o ascensiune impresionantă. Are deja o colecție impunătoare de haine pentru birou, ținute clasice și casual.

Cu sprijinul Componentei de Grant a Proiectului Ameliorarea Competitivității, în 2016, Natalia Bolohan și-a deschis primul show-room în Romania, la Iași. Pentru acest scop, Nanetty a beneficiat de un grant de cofinanțare in valoare de aproximativ 180 de mii de lei.

Deși suma nu este una tocmai mare, compania a reușit să apeleze la experți din țară, dar și din Romania, care au efectuat o cercetare a pieței de modă din Romania, au identificat o locație potrivită pentru magazin, precum și un depozit pentru vânzările online, au optimizat costurile producerii.

În afară de aceasta, PAC Granturi a cofinanțat elaborarea unui brandbook „Nanetty” și a unui look-book pentru colecțiile dedicate clienților din afara țării.

„Este un prim pas în cucerirea pieței europene, căci planurile noastre prevăd deschiderea unui magazin la București și, într-un viitor apropiat, la Cluj-Napoca și Timișoara. Deocamdată, locația din Iași va servi și ca depozit pentru hainele ce vor fi vândute în Romania prin intermediul unui magazin online”, a menționat Natalia Bolohan, proprietara brandului „Nanetty”, la evenimentul de deschidere al magazinului din Iași.

Deși nu a fost ușor, din cauza concurenței acerbe, Nanety a reușit să se impună, să demonstreze că își merită locul alături de alte branduri vestimentare de succes. Concurența e benefică pentru cei care tind să se perfecționeze și să devină mai buni. Odată cu deschiderea magazinului la Iași, compania și-a dublat vânzările și a creat cinci noi locuri de muncă.

„Visele pot deveni realitate, când nu iți este frică să pășești înainte, când nu eziți să te încrezi în parteneri ce iți oferă sprijin, așa cum este și Proiectul Ameliorarea Competitivității II, finanțat de Banca Mondială”, spune Natalia Bolohan.



Join the Conversation

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.