Sfaturi de la MAIB ca să nu te lași pradă escrocilor!

Moldova Agroindbank (MAIB) anunță că în ultima perioadă s-a atestat o creştere în domeniul fraudelor cu utilizarea cardurilor bancare. Infractorii urmăresc obţinerea datelor confidenţiale ale cardurilor de plată şi sustragerea mijloacelor financiare.

În acest context, Banca recomandă să respectaţi următoarele regulile de securitate:

1. Nu transmite cardul persoanelor terţe şi nu lăsa cardul bancar la vedere. Nu permite fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;

2. Nu divulga informaţiile personale sau datele cardului bancar (IDNP-ul, data expirării cardului, codul PIN, codul de securitate format din 3 cifre tipărit pe verso-ul cardului, codul de confirmare primit prin SMS sau e-mail.

Reprezentanţii băncii, expeditorii de bani sau alte structuri nu au nevoie şi nu sunt în drept să solicite parolele: PIN / CVV / CVC /coduri unice (OTP-uri) primite prin sms sau e-mail;

3. Pentru orice încasări, recompense, bonusuri pe card, este nevoie doar de Numele şi Prenumele tău, precum şi de numărul cardului sau a contului bancar! Dacă pentru acestea, ţi se solicită şi alte coduri sau parole, trebuie să te alarmezi;

4. Verifică lunar extrasul de cont! Dacă apar achitări suspecte, adresează-te imediat la bancă! Poţi investiga tranzacţia direct din aplicaţia MAIBank. În rezultatul examinării, vei fi informat despre posibilitatea iniţierii procedurii de „chargeback”, fie ţi se va prezenta temeiul pentru refuz;

5. Nu recomandăm să foloseşti carduri bancare cu solduri mari pentru plăţile online. Foloseşte, în acest scop, un card bancar separat destinat doar plăţilor pe internet. De asemena, poţi seta limita, astfel încât să nu fie posibilă retragerea automată pentru subscrieri sau abonamente vechi;

6. În cazul în care nu ai efectuat nici o operaţiune, dar ai primit parola de confirmare a unei tranzacţii (achitări) prin sms sau e-mail, anunţă imediat serviciul Contact Center, pentru a verifica şi a lua măsurile de rigoare;

7. Dacă suspectezi o fraudă sau o activitate dubioasă, contactează Contact Center la numărul scurt 1313, disponibil 24/7.

Vezi sfaturi și de la BNM:

In this article


Join the Conversation

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.