Grupul Bosch a finalizat pe 5 ianuarie 2015, în urma aprobării autorităţilor antitrust, achiziţia participaţiei de 50 la sută a Siemens în compania BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH.
Fosta societate mixtă cu participaţie 50:50 Bosch-Siemens poate fi aşadar administrată ca o sucursală Bosch deţinută integral de concernul german. Producătorul de electrocasnice cu cei aproximativ 50.000 de angajaţi a generat, la nivel mondial, vânzări de circa 10,5 miliarde de euro în 2013. În urma listării în Registrul Comerţului, compania va fi cunoscută sub denumirea de BSH Hausgeräte GmbH.
Preluarea completă a BSH va contribui la extinderea activităţilor Bosch în domeniul clădirilor şi aparatelor conectate. Ca parte a conceptului de „casă inteligentă”, aparatele electrocasnice vor deveni pe viitor şi mai uşor de utilizat şi vor avea un nivel mai mare de eficienţă energetică. De exemplu, BSH a dezvoltat „Home Connect”, o aplicaţie care le permite utilizatorilor să controleze aparatele conectate de pe smartphone sau tabletă PC utilizând o conexiune Wi-Fi. BSH a avut deja premiera primelor sale aparate – cuptoare şi maşini de spălat vase – cu funcţia „Home Connect” şi vor urma multe altele.
„Obiectivul nostru strategic este de a crea soluţii pentru o lume conectată”, declară Karsten Ottenberg, care va rămâne la conducerea BSH şi pe viitor. Compania va fi administrată ca o operaţiune în mare parte independentă în cadrul Grupului Bosch. „Sub umbrela Bosch, vom continua să avem un proprietar orientat spre aceleași valori, care ne susţine în totalitate strategia”, afirmă Ottenberg. Fiind unul dintre principalii producători de electrocasnice din lume, obiectivul BSH rămâne acela de a-şi consolida în continuare poziţia pe piaţa globală şi de a-şi creşte cota de piaţă, în special în afara Europei. BSH intenţionează să-şi dubleze vânzările până în 2025. Pentru aceasta, investiţiile în cercetare şi dezvoltare, precum şi în mărcile BSH, urmează să fie accelerate, conform Ottenberg.
Achiziţionând toate acţiunile BSH, Bosch îşi extinde operaţiunile în domenii ce nu ţin de industria auto. Afacerea grupului în domeniul bunurilor de larg consum fiind acum complet consolidată, aproximativ o pătrime din vânzările Bosch vor proveni din acest sector de afaceri. Cota vânzărilor Bosch din domenii ce nu ţin de industria auto va depăşi 40 de procente. În acest mod, Bosch se va afla semnificativ mai aproape de obiectivul său de a genera circa jumătate din vânzările sale din astfel de sectoare de activitate.
sursa: capital.ro