Istorie de succes în cadrul PAC II: Doctor Farm

500 0
istorie de succes PACII

Cum credeți, în secolul XXI mai sunt dintre cei care nu se visează specialiști IT, juriști sau economiști? Din fericire, răspunsul este DA!

Un exemplu impresionant este cazul Caterinei Chercheja și a partenerului său de afaceri, Leonid Margine, care combină armonios plantele medicinale, creând rețete pentru orice stare. Astfel, din dragostea celor doi pentru natură, în 2011 a apărut compania Doctor Farm, având ca domeniu de activitate producerea ceaiului cu adaosuri de plante.



Ultimii câțiva ani au însemnat pentru cei doi antreprenori un salt peste propriile limite. Au construit, cărămidă cu cărămidă, o citadelă cu numele Doctor-Farm, unde natura şi puterile ei s-au transformat in sănătate şi pasiune.

Ceea ce o face mandră pe Caterina este faptul că majoritatea plantelor folosite drept materie primă sunt cultivate pe terenurile agricole proprii. Ierburile sunt crescute fără îngrășăminte chimice, erbicide sau alte tipuri de tratamente de protecție, care ar putea să impurifice culturile şi implicit produsele finite.

Antreprenoarea este convinsă că ceaiurile Doctor Farm oferă tot ce are natura mai bun: ajută oamenii să se relaxeze sau să se detoxifieze, să slăbească… Iar dacă au nevoie de mai multă energie, tot ceaiurile de plante ii salvează!

Fiecare ceai are o istorie aparte, toate au fost create de Caterina, pană acum are peste 60 de produse. Și cine le poate combina mai bine, decât o fiică de pădurar și un medic?

De la înființare această afacere s-a dezvoltat cu pași mici, dar siguri. Moldovenii s-au lăsat ușor, ușor cuceriți de noile produse așa că a venit timpul să iasă și pe piața externă, și-au spus fondatorii.




Pentru a-și spori competitivitatea, au apelat la suportul Proiectului Ameliorarea Competitivități (PAC II) care oferă antreprenorilor jumătate din suma necesară pentru strategii de promovare, consultanță și îmbunătățirea produselor.

Astfel, cu suportul PAC II, Doctor-Farm a reușit să-și modernizeze website-ul și să asigure mentenanța acestuia. A apelat la specialiști in Social Media Marketing pentru promovarea paginii de Facebook și plasarea produselor in alte rețele de socializare.

A fost elaborate logo-ul, atât de important pentru orice companie. De asemenea, cu o parte din grantul oferit de Proiectul Ameliorarea Competitivității II, a fost întocmit un brandbook profesionist, elaborat designul ambalajului pentru producția de ceai, precum şi conținutul informației in conformitate cu cerințele legislației internaționale.

Totuși cel mai important pas este considerat a fi implementarea și certificarea sistemului de management al siguranței alimentelor cu scopul îmbunătățirii calității produselor. De asemenea, producerea a fost certificată conform standardului ISO 22000:2005. Toate aceste ajustări au fost necesare și vor contribui la sporirea competitivității la export.

Caterina Chercheja consideră PAC II unul dintre cei mai importanți parteneri pe care i-a avut de-a lungul timpului deoarece au ajutat-o să-și dezvolte compania pe care o conduce cu atâta pasiune.


In this article


Join the Conversation

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.